15-lecie Orkiestry Camerata Mazovia

Koncert IX

Koncert „Pan Tadeusz 1928”

29.09.2019

Sochaczewskie Centrum Kultury

ul. 15 Sierpnia 83


Sochaczewskie Centrum Kultury zaprasza na kolejny z cyklu koncertów zaplanowanych na ten rok z okazji 15 – lecia istnienia orkiestry kameralnej Camerata Mazovia. Koncert „Pan Tadeusz 1928” odbędzie się 29 września o godz. 19.00 w sali widowiskowej w Sochaczewskim Centrum Kultury przy ul. 15 Sierpnia 83. Camerata Mazovia zagra w ramach cyklu Filmowy Jam Session, zapewniając ilustrację muzyczną do filmu niemego „Pan Tadeusz” z 1928 roku.




Koncert X

Koncert Kameralny

27.10.2019

Kościół św. Józefa Robotnika w Chodakowie


Sochaczewskie Centrum Kultury zaprasza na Koncert Kameralny orkiestry Camerata Mazovia, który odbędzie się 27 października o godz. 19.00 w Kościele Św. Józefa Robotnika w Chodakowie.




Koncert XI

Koncert pt. Straszny dwór

11.11.2019

Kościół Matki Bożej Różańcowej w Sochaczewie



Sochaczewskie Centrum Kultury zaprasza na kolejny koncert Orkiestry Kameralnej Camerata Mazovia. 11 listopada o godz. 19.00 w Kościele Matki Bożej Różańcowej w Sochaczewie Camerata Mazovia pod dyr. Artura Komorowskiego zaprezentuje oratoryjne wykonanie opery „Straszny Dwór” Stanisława Moniuszki.



—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————



TAK BYŁO …



Koncert VIII

Koncert Muzyki Filmowej

25.08.2019

Sochaczewskie Centrum Kultury

ul. 15 Sierpnia 83


Koncert Muzyki Filmowej Orkiestry Kameralnej CAMERATA MAZOVIA, który odbył się 25 sierpnia w SCK w Boryszewie okazał się nowatorskim wydarzeniem. Połączony został z występem performerów – uczestników Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Unity. Tancerze zaprezentowali własne choreografie, w dużej mierze oparte na improwizacji, które idealnie skomponowały się z muzyką zagraną przez sochaczewską orkiestrę pod dyr. Artura Komorowskiego. Publiczność usłyszała m.in. „Taniec Eleny” Michała Lorenca z filmu Bandyta, przepięknie wykonaną przez koncertmistrz orkiestry Oliwię Królak Wokalizę Wojciecha Kilara oraz kilka znanych motywów z filmów zagranicznych, m.in. muzykę Hanza Zimmera z filmu „Piraci z Karaibów”. Koncert uzupełniony został wizualizacjami opartymi na przedwojennych fotografiach, które udostępnione zostały przez grupę „Stary Sochaczew”. Zdjęcia ze zbiorów Tomasza Mazurkiewicza, Andrzeja Kornackiego i MZSiPBnB, świetnie zobrazowały znane motywy filmowe. Scenografię koncertu przygotowała Monika Boruta-Sałacińska. Całość zachwycała wysokim kunsztem artystycznym, zarówno w dźwięku, jak i w ruchu.



Fot. Iza Strzelecka





Koncert VI

Gala – Koncert urodzinowy Orkiestry Kameralnej Camerata Mazovia


30.06.2019

Sochaczewskie Centrum Kultury w Boryszewie

scena letnia

Niedzielny wieczór 30 czerwca należał do Orkiestry Kameralnej Camerata Mazovia, która na scenie letniej w Sochaczewskim Centrum Kultury w Boryszewie zagrała jubileuszowy koncert z okazji 15-lecia istnienia. Była to uroczysta gala pod Patronatem Burmistrza Miasta Sochaczew, w której wystąpili także przyjaciele orkiestry – soliści: Anna Jeremus – Lewandowska, Marta Książek, Paweł Wolski, Adam Manijak oraz Zespół Taneczny „Abstrakt”. Blisko dwugodzinny koncert zachwycił licznie zgromadzoną publiczność, która na koniec nagrodziła muzyków owacją na stojąco. Dyrygent i dyrektor artystyczny orkiestry Camerata Mazovia Artur Komorowski, z rąk burmistrza Piotra Osieckiego, dostał odznakę – „Zasłużony dla Kultury Polskiej” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Fot. Iza Strzelecka

Koncert V

Koncert Papieski Totus Tuus

10.05.2019

Kościół NSPJ w Kozłowie Biskupim



W piątek 10 maja o godz. 19.00 w Kościele NSPJ w Kozłowie Biskupim odbył się XIII Koncert Papieski JP2 – Totus Tuus. Wystąpiła Orkiestra Kameralna CAMERATA MAZOVIA pod dyr. Artura Komorowskiego, z towarzyszeniem solistów: Joanny Rolewskiej i Jacka Ornafy. Koncert rozpocznie się utworem „Matka Boska Częstochowska” w wykonaniu Marii Stasiak. Orkiestra zagrała utwory będące perłami muzyki klasycznej, kilka piosenek z repertuaru Anny German a także ulubioną pieśń Jana Pawła II „Barka”. 

Fot. Iza Strzelecka, Bogumiła Nowak



KONCERT IV

Koncert Symfoniczny

28.04.2019

kościół parafii św. Wawrzyńca w Sochaczewie

 


W niedzielę 28 kwietnia we wspaniałej atmosferze kościoła parafii św. Wawrzyńca w Sochaczewie odbył się Koncert Symfoniczny Sochaczewskiej Orkiestry Kameralnej CAMERATA MAZOVIA. Honorowy patronat tego koncertu objął Burmistrza Sochaczewa Piotr Osiecki. Cameratę poprowadził dyr. SCK Artur Komorowski. Zespół wystąpił w poszerzonym składzie, dzięki czemu można było usłyszeć dźwięki m.in. waltorni, oboju czy fagotu. Repertuar koncertu oparty został na muzyce trzech klasyków wiedeńskich: Ludwiga van Beethovena, Wolfganga Amadeusza Mozarta i Josepha Haydn’a. Koncert Symfoniczny był czwartym z cyklu tegorocznych występów sochaczewskiej orkiestry z okazji 15-lecia jej istnienia.

Na początku koncertu zabrzmiała uwertura Egmont op. 84 L. van Beethovena napisana do dramatu Johanna Wolfganga von Goethego o tym samym tytule. To jedno z najsłynniejszych dzieł tego kompozytora. Dostojne brzmienie orkiestry w tej uwerturze, podkreśliło wzniosły charakter koncertu. Drugą kompozycją zagraną tego wieczoru przez orkiestrę była, składająca się z trzech części, uwertura do opery Lucio Silla W.A.Mozarta. Pierwsza część – szybka, pełna ekspresji, druga spokojna i melodyjna oraz trzecia, utrzymana w wirtuozowskim a jednocześnie wyraźnie tanecznym scherzo, zachwyciła publiczność.

Na koniec orkiestra zagrała Symfonię G-dur „Z uderzeniem w kocioł” Josepha Haydn’a. Jest to dojrzała czteroczęściowa symfonia, z tzw. żelaznego repertuaru sal koncertowych. Bardzo wymagająca pod względem warsztatowym dla muzyków. Orkiestra poradziła sobie z tym utworem wyśmienicie, a tytułowy moment uderzenia w kocioł w II części okazał się niezwykle poruszający i zabawny. Podczas koncertu dyrygent Artur Komorowski przekazał publiczności szereg ciekawostek i sensacyjnych informacji dotyczących wykonywanych dzieł.

Koncert Symfoniczny kolejny raz podkreślił wysoki kunszt muzyczny orkiestry Camerata Mazovia. Występ w kościele parafii św. Wawrzyńca został bardzo ciepło przyjęty przez sochaczewian licznie zgromadzonych w świątyni, którzy podziękowali muzykom za piękny wieczór owacjami na stojąco.Kolejnym z cyklu koncertów z okazji jubileuszu 15-lecia Orkiestry Kameralnej CAMERATA MAZOVIA będzie Koncert Papieski JP2 – Totus Tuus, który odbędzie się w piątek 10 maja o godz.19.00 w Kościele NSPJ w Kozłowie Biskupim przy ul. Nadrzecznej 4. Orkiestra wystąpi pod dyr. Artura Komorowskiego, z towarzyszeniem solistów: Joanny Rolewskiej i Jacka Ornafy. Koncert rozpocznie się utworem „Matka Boska Częstochowska” w wykonaniu Marii Stasiak.

Tekst: Iza Strzelecka



Wywiad, którego udzielił Radiu Victoria po koncercie dyrektor artystyczny i dyrygent Orkiestry Kameralnej CAMERATA MAZOVIA Artur Komorowski.

Fot. Robert Godzina, Iza Strzelecka




Koncert III

Koncert Kameralny

31.03.2019

kościół św. Brata Alberta w Karwowie

W niedzielę 31 marca o godz. 18.00 w kościele parafii św. Brata Alberta w Karwowie odbył się koncert Orkiestry Kameralnej CAMERATA MAZOVIA. Był to trzeci z cyklu koncertów przewidzianych na ten rok z okazji 15-lecia istnienia orkiestry. CAMERATA MAZOVIA wystąpiła w kameralnym składzie pod dyrygenturą Artura Komorowskiego. W repertuarze koncertu można było usłyszeć utwory m.in. Piotra Czajkowskiego, Edwarda Griega i Mieczysława Karłowicza. Żeby wysłuchać tego koncertu, do kościoła w Karwowie wybrali się m.in. poseł Maciej Małecki, zastępca burmistrza Sochaczewa Marek Fergiński, radni Magdalena Zborowska i Sylwester Zdzieszyński, naczelnik Wydziału Kultury, Turystyki i Promocji Miasta Joanna Kocik-Niewiadomska. Świątynia parafii św. Brata Alberta wypełniła się do ostatniego miejsca. W ławkach zasiedli nie tylko parafianie z Karwowa. Wiele z obecnych osób przyjechało z innych części miasta, żeby posłuchać Cameraty Mazovii. Orkiestra nie zawiodła. Udowodniła, że w składzie kameralnym również potrafi zaczarować publiczność. W przerwach między utworami jej dyrygent Artur Komorowski, zapowiadając kolejne kompozycje, zabierał publiczność w fascynujący świat muzyki klasycznej opowiadając np. ciekawe anegdoty z życia kompozytorów.

Muzycy pokazali swoją wirtuozerię już na początku koncertu prezentując dwie pierwsze części Serenady C-dur op. 48 Piotra Czajkowskiego – Pezzo in forma di Sonatina i Valse. Znakomicie wykonana I część z dialogami pomiędzy grupami smyczków doskonale wpisała się w charakter koncertu. Druga część, utrzymana w rytmie walca, w wykonaniu muzyków Cameraty była zmysłowa i porywająca, a jednocześnie, adekwatnie do miejsca, elegancka i pełna wdzięku. W dalszej części wieczoru muzycy rozwinęli skrzydła prezentując Suitę w dawnym stylu „Z czasów Holberga” Edwarda Griega. Doskonale wybrzmiało utrzymane w stylu XVIII-wiecznej muzyki, zawarte w Allegro vivace nawiązanie do kompozycji Haendla. Następnie słuchacze zostali uraczeni kolejno następującymi tańcami: wolną sarabandą i szybszym nieco gawotem o wyraźnie nordyckim charakterze. Olbrzymie wrażenie zrobiła, nawiązująca do stylu Bacha, Aria. Kompozycję zakończył pełen lekkości prowansalski taniec Rigaudon.W tej części koncertu wspaniale zaprezentowały się w swoich solówkach Oliwia Królak, Kaja Miszczak, Katarzyna Paszkowska i Magdalena Franaszek-Niewiadomska. Niezwykle nastrojowe oraz przepełnione delikatnie wyrażoną emocjonalnością, charakterystyczną dla epoki romantyzmu, było wykonanie Romansu z Serenady op.2 na orkiestrę smyczkową Mieczysława Karłowicza.

Na zakończenie koncertu Camerata przygotowała Suitę na orkiestrę smyczkową – Capriol autorstwa współczesnego kompozytora Petera Warlocka. Sześcioczęściowa kompozycja za pośrednictwem Cameraty Mazovii przeniosła słuchaczy w świat tańców w stylu renesansowym. Nic dziwnego, że po tak wybornej muzycznej uczcie, publiczność domagała się bisu. Wykonawcy zaprezentowali piękne i melancholijne Andante Festivo skomponowane przez Jeana Sibeliusa.

Z całą odpowiedzialnością można napisać, że koncert w całości, jak i w każdej swojej części stał na najwyższym poziomie. Orkiestra jeszcze długo po jego zakończeniu zbierała brawa i gratulacje. Dlatego naprawdę warto wybrać się na kolejny, zaplanowany na 28 kwietnia. Tym razem muzycy zapraszają do kościoła parafii św. Wawrzyńca.

Tekst: Sebastian Stępień, Ziemia Sochaczewska

Fot. Sebastian Stępień


KONCERT II

Koncert Karnawałowy

24.02.2019

Sochaczewskie Centrum Kultury

ul. Chopina 101


Porywające samby, taneczne tanga i walce w wykonaniu muzyków orkiestry kameralnej pod batutą Artura Komorowskiego – tak w minioną niedzielę, w Sochaczewskim Centrum Kultury w Chodakowie, uczciła karnawał Orkiestra Kameralna Camerata Mazovia grając przed publicznością, która wypełniła salę widowiskową po brzegi. Gościnnie wystąpili soliści: Natalia Kułach (wokal) i Adam Nacewicz (tenor) oraz tancerze z Zespołu Tanecznego Abstrakt w choreografii Moniki Osieckiej-Jaworskiej. Muzycznie, w fantastyczny sposób, zaznaczyli swoją obecność na scenie skrzypaczka i koncertmistrz orkiestry Oliwia Królak oraz grający na ksylofonie Paweł Gubała. Publiczność była zachwycona. Swój entuzjazm wyrazili również zaproszeni goście: m.in. poseł Maciej Małecki i naczelnik Wydziału Kultury, Turystyki i Sportu Joanna Niewiadomska-Kocik.

Koncert Karnawałowy Cameraty Mazovii to drugi z cyklu jubileuszowych koncertów z okazji 15-lecia istnienia orkiestry przewidzianych na ten rok. Podobnie jak Koncert Noworoczny zachwycił sochaczewską publiczność. Camerata Mazovia wraz z dyrygentem Arturem Komorowskim, kolejny raz potwierdziła, że mamy w naszym mieście muzyczną perłę.

Repertuar niedzielnego koncertu był ambitny, a muzycy sochaczewskiej orkiestry poradzili sobie z nim znakomicie. Fantastycznie tego wieczoru zagrała Oliwia Królak. Liryczna wersja Czardasza uzupełniona dźwiękiem jej skrzypiec była zachwycająca. Brawurowe O solo mio tenora Adama Nacewicza długo było oklaskiwane przez sochaczewską publiczność, a utwór Sway w wykonaniu Natalii Kułach, rozkołysał widownię. W utworze Erinerung an Zircus Renz w brawurowym solo ksylofonowym wystąpił Paweł Gubała. Podkreślić należy również obecność na scenie tancerzy z Zespołu Tanecznego Abstrakt, którzy w kilku utworach czarująco podkreślili taneczny charakter repertuaru niedzielnego koncertu.Całość występu orkiestry okraszona była dowcipnymi zapowiedziami dyrygenta orkiestry Artura Komorowskiego, który przybliżał publiczności historię powstania poszczególnych utworów. Na koniec Camerata Mazovia zagrała sambę, która została skomponowana specjalnie dla orkiestry przez Adama Manijaka. Tradycyjnie już nie obyło się bez bisu.

Koncert Karnawałowy Cameraty Mazovia pod dyr. Artura Komorowskiego z udziałem solistów:

Adam Nacewicz – tenor

Natalia Kułach – wokal

Oliwia Królak – skrzypce

Paweł Gubała – ksylofon

Taniec: Zespół Abstrakt w choreografii Moniki Osieckiej-Jaworskiej

Scenografia: Marta Wasilewska

Wizualizacje: Gamid Ibadullayev

Dźwięk: Mateusz Śliwiński

Oświetlenie: Paweł Rutkowski

Tekst: Iza Strzelecka

Fot. Iza Strzelecka, Sebastian Stępień



KONCERT I

Koncert Noworoczny z cyklu Burmistrz Miasta zaprasza

13.01.2019

Sochaczewskie Centrum Kultury

ul. 15 Sierpnia 83

W niedzielę, 13 stycznia o godz. 19.00 w Sochaczewskim Centrum Kultury w Boryszewie odbyło się piękne muzyczne widowisko – Koncert Noworoczny z cyklu Burmistrz Miasta Zaprasza w wykonaniu Orkiestry Kameralnej CAMERATA MAZOVIA i zaproszonych gości. Koncertem tym SCK, tradycyjnie już, uczciło wejście w nowy rok. Był to występ wyjątkowy, bo w tym roku orkiestra obchodzi 15-lecie swojego istnienia, a niedzielny koncert był pierwszym z dwunastu, które zagra z okazji tej wyjątkowej rocznicy. Jubileuszowe koncerty odbywać się będą raz w miesiącu. 

Niedzielne wydarzenie rozpoczęło się od uroczystego otwarcia wygospodarowanego w zeszłym roku balkonu, który pomieści dodatkowych 40 widzów. Symboliczną wstęgę przecięli Burmistrz Piotr Osiecki i Przewodniczący Rady Miasta Sylwester Kaczmarek.

W trakcie koncertu 13 stycznia sochaczewskiej orkiestrze towarzyszyli na scenie soliści: Anna Jeremus-Lewandowska (sopran), Marta Książek (sopran), Paweł Wolski (tenor) i wokalista Eric Folly. Usłyszeliśmy w ich wykonaniu m.in. „Usta milczą” F.Lehara z operetki Wesoła wdówka, „Odgłosy wiosny” J.Straussa, „Brunetki, blondynki” R.Stoltza, a także kilka francuskich przebojów „La vien en rose” E.Piath czy „Savoir eimer” Florent Pagny, które z ogromnym wdziękiem zaśpiewał pochodzący z Francji wokalista Eric Folly. Wszyscy soliści zachwycili publiczność równie mocno, co muzycy z orkiestry, którzy rok rocznie prezentują na scenie wysoki kunszt artystyczny. Widownia sali koncertowej, jak co roku, została wypełniona po brzegi, a Ci którzy nie zmieścili się na sali, mieli możliwość obejrzenia transmisji na żywo w holu.

Orkiestra Kameralna CAMERATA MAZOVIA pod dyr. Artura Komorowskiego zagrała w składzie: Oliwia Królak, Magdalena Janiak, Martyna Jankowska (Sułek), Magdalena Wiśniewska, Joanna Sylwestrzak, Małgorzata Madalińska, Kaja Miszczak, Marta Wasilewska, Anna Kusy, Iwona Kierzkowska, Katarzyna Proch, Katarzyna Paszkowska, Hanna Pałuba, Magdalena Franaszek – Niewiadomska, Andrzej Wierzbicki, Michał Kotowski, Jarosław Modrzejewski, Magdalena Jaworska, Marta Gałecka, Robert Stefański, Dimitr Kościuszko, Mateusz Urbanik, Małgorzata Herrera Szydłowska, Paweł Gubała, Jacek Goliszek, Radosław Stefański.

Tekst: Iza Strzelecka


Foto: Przemko Stachowski, Pracownia Artystyczna Deco Arch



Dwanaście koncertów na jubileusz orkiestry

Od lat jest jedną z wizytówek Sochaczewa, ale nie poprzestaje na małym. Stale rozwija swoje umiejętności, wzbogaca repertuar, dostarcza mieszkańcom artystycznych wzruszeń. Kilkanaście dni temu dała swój jubileuszowy koncert, o którym mówiło pół miasta. Orkiestra kameralna Camerata Mazovia obchodzi w tym roku swoje 15 urodziny.

– Chcemy, żeby rok jubileuszowy był wyjątkowy – mówi Artur Komorowski, dyrygent orkiestry i jednocześnie dyrektor Sochaczewskiego Centrum Kultury. – Ta wyjątkowość ma polegać na comiesięcznych spotkaniach z publicznością. Damy 12 koncertów w różnych miejscach i z różnym repertuarem.

Zanim zaprosimy naszych czytelników na te koncerty, przypomnijmy krótko historię zespołu, który powstał w kwietniu 2004 r. Jej dyrygent przyznaje, że w pewnym sensie poprzedniczką Cameraty była orkiestra kameralna pod kierunkiem Mieczysława Nowackiego, działająca w Klubie Nauczyciela. Artur Komorowski zmienił nieco jej formułę, wzbogacił instrumentarium i repertuar, ale wielu muzyków grających u Mieczysława Nowackiego występuje z obecną orkiestrą, podobnie zresztą jak sam dyrygent, który w orkiestrze nauczycielskiej grał na kontrabasie.

W Cameracie, oprócz sekcji smyczkowej, pojawiły się instrumenty dęte i perkusyjne. Artur Komorowski mówi, że to Straussowski model orkiestry, który najpełniej realizuje jego założenia. Skład zespołu jest ruchomy i uzależniony od repertuaru, ale zawsze oscyluje między 15 a 20 osób.

Ciekawa historia wiąże się z nazwą orkiestry, która na początku nie miała nazwy.

– W 2004 r., niedługo po naszej premierze, odezwała się do mnie ówczesna senator Jolanta Popiołek, która nas słyszała, bardzo jej się podobał występ i chciała zaprosić cały zespół na koncert w Senacie – opowiada Artur Komorowski. – W mojej obecności dzwoniła więc do jakiegoś urzędnika w kancelarii Senatu albo w ministerstwie kultury, żeby ten koncert zorganizować. Jej rozmówca zapytał, jak się nazywa zespół, na co ja zrobiłem wielkie oczy i na poczekaniu wymyśliłem: Camerata Mazovia. Na to głos w słuchawce: O, to bardzo znana orkiestra!
Co prawda do występu z różnych przyczyn nie doszło, ale nazwa pozostała. I teraz rzeczywiście można by powtórzyć za rozmówcą pani senator, że to bardzo znana orkiestra. A w dodatku grająca na najwyższym muzycznym poziomie. Artur Komorowski, muzyk, aranżer, dyrygent z doświadczeniem zdobytym w polskich i zagranicznych teatrach i filharmonii cieszy się, że do składu dołączyli muzycy z Łodzi i Warszawy, którzy świetnie zgrali się z sochaczewskim filarem orkiestry.

Żeby takie zgranie osiągnąć, trzeba dużo próbować. W miesiącach bez koncertów muzycy spotykają się raz – dwa razy w tygodniu, a próby trwają po kilka godzin. Jeszcze więcej ćwiczą przed występem. Wtedy spotykają się razem lub w sekcjach nawet po dwa razy dziennie i, jak twierdzą członkowie zespołu, jest to katorżnicza praca. Nieraz pot ścieka po plecach, a ręce bolą od trzymania instrumentów.

Rekompensatą za te godziny prób są tłumy na koncertach, podczas których publiczność żywo reaguje i nagradza muzyków oklaskami na stojąco, a oni z radością bisują. Dla artystów takie chwile to prawdziwa euforia, dla nich warto ciężko pracować, poświęcać prywatny czas i ciągle się uczyć.

– Zanim publicznie ogłosiłem sposób uczczenia naszego jubileuszu, konsultowałem to z zespołem, bo występy raz w miesiącu to duża rzecz. Reakcja członków orkiestry była jednomyślna, więc już w lutym ponownie spotkamy się z publicznością – zapowiada dyrygent.

Występy będą organizowane w różnych miejscach i każdy z nich będzie miał inny temat przewodni.

Na przykład lutowy koncert karnawałowy odbędzie się w chodakowskim SCK i, jak na karnawał przystało, usłyszymy muzykę taneczną i rozrywkową. W kolejnych miesiącach będą koncerty w świątyniach, na scenie letniej SCK, a orkiestra wystąpi m.in. z repertuarem symfonicznym, sakralnym, z muzyką filmową czy patriotyczną.

Przez cały rok czeka nas więc dużo artystycznych emocji a dyrektor SCK zapowiada wiele muzycznych niespodzianek. Będzie też organizacyjna zmiana. Ostatni noworoczny koncert pokazał bowiem, że nawet duża sala w boryszewskim SCK nie jest w stanie pomieścić wszystkich, którzy chcą uczestniczyć w takim wydarzeniu.

– Choćby z powodów bezpieczeństwa musimy uporządkować tę kwestię. Wprowadzimy   jednorazowe, bezpłatne  wejściówki, a w nielicznych przypadkach bilety, które będą umożliwiały wejście na salę koncertową. Będzie ich tyle, ile miejsc siedzących – mówi dyrektor Komorowski. – Mam nadzieję, że przy tylu koncertach każdy chętny choć raz zasiądzie na widowni. Serdecznie do tego zachęcamy.

Tekst: Jolanta Sosnowska, Ziemia Sochaczewska

u




More