“Spotkania ze Sztuką” – Polskie kolędy koncertowe –

Zapraszamy serdecznie w sobotę 22 stycznia o godz. 18.00 do Klubu Kontrast w Sochaczewskim Centrum Kultury przy ul. 15 Sierpnia 83, na kolejne wydarzenie w ramach cyklu Spotkania ze sztuką. Tym razem spotkanie nosi tytuł “Polskie kolędy koncertowe – recital Anny Jeremus-Lewandowskiej”. W repertuarze kolędy m.in. Feliksa Nowowiejskiego, Witolda Lutosławskiego i Jana Adama Maklakiewicza. Artystce akompaniował będzie na fortepianie Jarosław Domagała.


Styczeń jest miesiącem, kiedy możemy z radością w sercu śpiewać tak lubiane przez nas kolędy i pastorałki, a znamy ich w Polsce ponad 500! Proponujemy spotkanie z utworami bożonarodzeniowymi. Jak zawsze – będziemy słuchać i oglądać, będziemy wspólnie śpiewać oraz poznamy ciekawe opracowania polskich kolęd koncertowych wybitnych polskich kompozytorów, takich jak: Feliks Nowowiejski, Jan Maklakiewicz, Zygmunt Noskowski, Witold Lutosławski, Stanisław Moryto, Mariusz Matuszewski, Tadeusz Trojanowski. Utwory te, w ramach recitalu wokalnego, zaśpiewa prof. Anna Jeremus-Lewandowska. Przy fortepianie zasiądzie znakomity polski pianista dr hab. Jarosław Domagała. Zapowiada się nastrojowy i niezapomniany wieczór. Zapraszamy!


Wstęp wolny.

Ilość miejsc ograniczona.

Rezerwacje stolików telefonicznie w pod numerem: (46) 863-07-68.


Informacje na Facebooku —> TUTAJ




Prof. dr hab. Anna Jeremus-Lewandowska – śpiewaczka, sopran koloraturowy, profesor sztuk muzycznych. Od 2010 roku prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu. Działalność pedagogiczną rozpoczęła na Uniwersytecie Łódzkim. Następnie współpracowała z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina. Bierze czynny udział w Międzynarodowych Konferencjach Naukowych, jest autorem licznych artykułów naukowych z dziedziny wokalistyka artystyczna. W latach 1986-1988 solistka śpiewaczka w Operze Bydgoskiej, 1991-1993 w Warszawskiej Operze Kameralnej, 1993-1994 Operetce Warszawskiej, 1988-2006 w Operze – Teatrze Wielkim w Łodzi. Debiutowała partią Rozyny w operze G. Rossiniego Cyrulik sewilski (Bydgoszcz). Jej popisowe role to: Królowa nocy – W. A. Mozart Czarodziejski flet i Norina – Don Pasquale G. Donizetti. Na stałe była związana z Operą – Teatrem Wielkim w Łodzi, w którym brała udział w kilkudziesięciu premierowych przedstawieniach operowych, a także wielokrotnie występowała na scenach teatrów w Niemczech, Holandii, Hiszpanii, odbywając tournée artystyczne. Brała udział w premierach Strasznego Dworu, Halki i Barona cygańskiego w Chicago, USA. Przez pięć lat, brała udział w muzycznych programach telewizyjnych, przedstawiając przeboje kompozytorów polskich oraz najpopularniejsze arie z repertuaru operowego i operetkowego dla TVP. Kreowała partię Hanny w bezpośredniej transmisji na cały świat narodowej polskiej opery – Straszny Dwór S. Moniuszki, realizowanej przez TVP Polonia. W swoim repertuarze ma ponad trzydzieści ról operowych, operetkowych oraz partie z repertuaru oratoryjnego. Najważniejsze role m.in.: Rozyna Cyrulik sewilski G. Rossini, Norina Don Pasquale, Adina Napój miłosny G. Donizetti, Królowa Nocy Czarodziejski flet, Konstancja Uprowadzenie z seraju W.A. Mozart, Violetta Traviata, Gilda Rigoletto G. Verdi, Hanna Straszny Dwór S. Moniuszko, Adela Zemsta nietoperza J. Strauss. Prowadzi spotkania-wywiady z twórcami kultury na Politechnice Łódzkiej (czwartkowe Forum Kultury Politechniki Łódzkiej). Jest twórcą i dyrektorem Letniego Festiwalu Muzycznego w Kutnie oraz Międzynarodowych Warsztatów Wokalnych również w Kutnie. Nagrody: Honorowa Nagroda Prezydenta Miasta Kutno, medal „Pro publico bono” im. Sabiny Nowickiej, medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”, Medal Złoty za długoletnią służbę, medal „Zasłużony dla Powiatu Kutnowskiego”, Srebrny Krzyż Zasługi. Wydała płyty CD: Odgłosy wiosny 2003, Ave Maria – muzyka sakralna 2004, Najpiękniejsze kolędy 2004, Kolędy polskie – T. Trojanowski 2009, Liryki na sopran z fortepianem do tekstów M. Konopnickiej – M. Matuszewskiego 2012, Oratorium do słów Stefana Kardynała Wyszyńskiego (3 pieśni) – T. Trojanowski 2016, Stanisław Moniuszko – najpiękniejsze pieśni (2019).


Jarosław Domagała – muzyk, pianista-kameralista, pedagog, publicysta muzyczny, dr hab. sztuki w dyscyplinie – sztuki muzyczne, dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, absolwent Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie fortepianu prof. dr hab. Anny Wesołowskiej-Firlej, konsultant Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie, ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej w sprawach awansu zawodowego nauczycieli. W latach 1990-2006 pedagog PSM I i II st. im. Karola Kurpińskiego w Kutnie, PSM I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Płocku oraz Diecezjalnego Studium Organistowskiego im. ks. Eugeniusza Gruberskiego w Płocku. W latach 2000-2006 wykładowca Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Od 2005 r. pełnił funkcję dyrektora Szkoły Muzycznej I st. w Gostyninie. Od 2011 roku jest dyrektorem Szkoły Muzycznej I stopnia im. St. Moniuszki w Gąbinie. W 2006 r. otrzymał Nagrodę Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie za szczególny wkład w rozwój edukacji muzycznej w Polsce. Jest członkiem Towarzystwa im F. Chopina w Warszawie i Towarzystwa Naukowego Płockiego. W latach 2000–2003 pełnił funkcję Prezesa Zarządu Regionalnego Towarzystwa Muzycznego w Kutnie. Od 2007 r. prezes Gostynińskiego Towarzystwa Kulturalno – Naukowego. Prowadzi aktywną działalność artystyczną i naukową, jest autorem licznych publikacji poświęconych różnorodnym zagadnieniom muzycznym. Swoje zainteresowania naukowe koncentruje na problematyce historii wychowania muzycznego, pedagogiki muzycznej oraz zagadnieniach upowszechniania kultury muzycznej. Bierze czynny udział w konferencjach i sesjach naukowych.


More