Spektakle Teatru Maska

Zapraszamy na spektakle online Teatru Maska.

Jako pierwszy, Sochaczewskie Centrum Kultury udostępniło spektakl „Dybuk”, którego premiera online odbyła się 11 kwietnia na profilu Teatru Maska na Facebooku. Link ze spektaklem „Dybuk” będzie aktywny do 17 kwietnia 2020 do godz. 23.30.


Spektakl w reżyserii Dawida Żakowskiego zrealizowany w sochaczewskim Teatrze Maska Sochaczew nawiązuje do znanej w Sochaczewie historii z przełomu lat 80 i 90 o dziewczynce która, posiadała nadprzyrodzone zdolności. W domu, w którym mieszkała działy się „dziwne rzeczy”, przemieszczały się tam przedmioty, słychać było stukanie i niepokojące głosy. Wszystkie te zdarzenia zaczęły się pojawiać po śmierci ojca dziewczynki. Sugerowano, że to jego duch nawiedza swój dom i kieruje ciałem córki. W tej lokalnej historii odnaleźliśmy analogię ze zjawiskiem dybuka, często występującym w folklorze i w literaturze żydowskiej. Główna bohaterka przedstawienia – Joanna S. jest ucieleśnieniem zbiorowych lęków i obaw wobec irracjonalnych zjawisk i zachowań. Jest rozszczepieniem różnych osobowości i zarazem połączeniem kilku bohaterek, Lei z „Dybuka” Szymona Anskiego z 1914 roku, Joanny S. z lokalnej historii z 1984 roku oraz współczesnej Asi, uczennicy liceum, które mieści się niedaleko zrównanego z ziemią cmentarza żydowskiego. Spektakl tworzony jest przez młodych sochaczewskich aktorów i to oni w odniesieniu do trzech równoległych historii – Joanny, Lei i Asi – stawiają fundamentalne pytania wobec współczesności.


Fot. Sylwia Księżopolska


DYBUK
Reżyseria: Dawid Żakowski
Wideo: Franek Bednarczyk
Obsada: Paula Szewczyk, Marysia Fornalska, Natalia Janowska, Klaudia Cieślak, Daria Dudek, Weronika Nguyen, Paweł Zatorski, Mateusz Witkowski, Jakub Tomaszewski, Mateusz Nguyen, Filip Chojnacki, Michał Klin
Rejestracja i montaż z próby generalnej w Sochaczewskim Centrum Kultury: Gamid Ibadullayev studio

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-


3 Maja na portalu społecznościowym Facebook odbyła się premiera rejestracji Musicalu “Niepodległa I ISKRA TYLKO” zrealizowanego z okazji 100 rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości.


Niepodległa – I ISKRA TYLKO to musical przygotowany z okazji 100 rocznicy Odzyskania Niepodległości, w którym wzięło udział ponad 70 osób – Orkiestra Kameralna Camerata Mazovia, Zespół Taneczny Abstrakt Sochaczew, Teatr Maska Sochaczew, Stowarzyszenie MGH II batalionu 18 pułku piechoty, Pracownia Eksperymentów Audiowizualnych oraz niezależni artyści. To wyjątkowe zjawisko łączące działania artystyczne Sochaczewskiego Centrum Kultury z aktywnością społeczną.

Pomysłodawcą musicalu jest Artur Komorowski, dyrektor Sochaczewskiego Centrum Kultury, który do współpracy w produkcji przedstawienia zaprosił: Jakuba Krukowskiego – kompozytora, muzyka i wokalistę związanego przez wiele lat z Teatrem Buffo, który skomponował partyturę muzyczną; Dawida Żakowskiego – reżysera, aktora i pedagoga teatralnego, który przygotował scenariusz oraz wyreżyserował całość widowiska; Monikę Osiecką-Jaworską – choreografkę, tancerkę, instruktorkę tańca, która stworzyła choreografię; Jolantę Kawczyńską, która przygotowała warstwę wokalną.

Musical „Niepodległa I ISKRA TYLKO” to podróż przez burzliwą historię Polski od uchwalenia Konstytucji 3 Maja poprzez rozbiory, utratę suwerenności, I Wojnę Światową, Odzyskanie Niepodległości, II Wojnę Światową, Komunizm, aż po współczesność. W scenariuszu wykorzystano fragmenty z Pana Tadeusza i III cz. Dziadów Adama Mickiewicza, Przedwiośnia Stefana Żeromskiego oraz archiwalnych dokumentów związanych z historią Polski.


Fot. Tomasz Ertman

Musical Niepodległa I ISKRA TYLKO
Produkcja: Sochaczewskie Centrum Kultury
Koncepcja projektu: Artur Komorowski, Monika Osiecka –Jaworska, Dawid Żakowski
Scenariusz i reżyseria: Dawid Żakowski
Muzyka: Jakub Krukowski
Kierownictwo muzyczne: Artur Komorowski
Choreografia: Monika Osiecka Jaworska
Wizualizacje obrazów: Franciszek Bednarczyk, Gamid Ibadullayev
Realizacja rejestracji filmowej: Gamid Ibadullayev i Pracownia Eksperymentów Audiowizualnych
Scenografia: Emilia Zielińska
Teksty piosenek: Paweł Rozdżestwieński
Przygotowanie wokalne: Jolanta Kawczyńska
Projekt kostiumów: Karolina Papiernik
Koncepcja nagłośnienia: Przemysław Milczarek
Realizacja dźwięku: Przemysław Milczarek, Mateusz Śliwiński
Projekt oświetlenia: Krzysztof Włostowski
Realizacja oświetlenia: Paweł Rutkowski, Krzysztof Grzegorowski
Konsultacja historyczna: Jakub Wojewoda
Koordynacja grup rekonstrukcyjnych: Łukasz Nonas
Rekwizyty militarne: Krzysztof Kwiatkowski
Koordynacja grupy technicznej: Robert Godzina
Koordynacja projektu: Magdalena Franaszek – Niewiadomska


WYKONAWCY:

Orkiestra Kameralna Camerata Mazovia pod dyrekcją Artura Komorowskiego:
Artur Komorowski – dyrygent
Skrzypce I Joanna Sylwestrzak – Koncertmistrz, Oliwia Królak, Aneta Chrastek, Natalia Zadrożna, Małgorzata Madalińska, Magdalena Folwarska, Martyna Sułek, Miriam Świdrów
Skrzypce II Anna Kusy, Iwona Kierzkowska, Katarzyna Proch , Kaja Miszczak
Altówki: Hanna Pałuba, Justyna Łuczyńska
Wiolonczele: Magdalena Franaszek – Niewiadomska- Inspektor orkiestry, Martyna Słojewska
Kontrabas: Jarosław Modrzejewski
Flety: Mateusz Wojtkiw, Marta Gałecka
Klarnety: Robert Stefański, Adam Szydłowski
Saksofon: Janusz Przydworski
Trąbki: Dymitr Kościuszko, Karol Nyczka
Puzon: Małgorzata Herrera- Szydłowska
Fortepian: Radosław Stefański
Gitara elektryczna: Jakub Dudek
Gitara basowa: Maciej Pietrzak
Perkusja: Paweł Gubała, Jacek Goliszek, Kacper Gubała

Soliści:

Ewa Bonecka w roli matki
Maria Fornalska w roli córki
Mateusz Witkowski w roli syna

GRUPA WOKALNA opieka artystyczna Jolanta Kawczyńska:
Katarzyna Fornalska, Jolanta Kawczyńska, Daria Kobierecka, Antoni Kudełko, Zuzanna Mikołajczyk, Anita Znamirowska

TEATR MASKA SOCHACZEW opieka artystyczna Dawid Żakowski:
Franek Bednarczyk, Klaudia Cieślak, Filip Chojnacki, Daria Dudek, Marysia Fornalska, Ula Jagielska, Michał Klin, Antoni Kudełko, Mateusz Nguyen, Weronika Nguyen, Paula Szewczyk, Jakub Tomaszewski, Mateusz Witkowski, Paweł Zatorski, Natalia Janowska

ZESPÓŁ ABSTRAKT SOCHACZEW opieka artystyczna Monika Osiecka Jaworska i Agata Koźbiał:
Agata Kożbiał, Natalia Kruszewska, Barbara Mońka, Aleksandra Pietras, Julia Kieroń, Oliwia Szczepanik, Marta Woźniak, Alicja Kądziela, Agnieszka Pisarek, Kacper Grocholewski, Kacper Jelonek, Sebastian Majewski, Szymon Stachlewski, Katarzyna Ciurzynska, Zuzanna Jaworska, Daria Guzik, Aleksandra Sanecka, Wiktoria Giersz, Julia Kawecka, Julia Bulik, Aleksandra Zaborowska, Karolina Stańczyk

STOWARZYSZENIE MGH II BATALIONU 18 PUŁKU PIECHOTY prowadzenie Jakub Wojewoda:

Szymon Grzelak, Hubert Grzelak, Łukasz Nonas, Mariusz Samborski, Monika Markiewicz, Miłosz Szadkowski, Dawid Wawrzyńczak, Krzysztof Kwiatkowski, Piotr Bury, Mariusz Samborski

PRACOWNIA EKSPERYMENTÓW AUDIOWIZUALNYCH opieką Gamida Ibadullayev’a:

Iza Strzelecka, Klaudiusz Adamski – Kazimierski, Jarek Ufa, Tomasz Ertman, Patryk Oziemblewski


—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-


Trzeci spektakl Teatru Maska zaprezentowany online na Facebooku to „Hamlet no more”, którego premiera odbyła się w sierpniu 2019 roku w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego UNITY.



Młodzi aktorzy sochaczewskiej grupy teatralnej, w odniesieniu do „Hamleta” Williama Szekspira, uruchomili system edukacyjny 4K, którego autorem jest Yuval Noah Harari. Według izraelskiego historyka, obecny system edukacyjny jest bezużyteczny, głos wewnętrzny młodych ludzi jest zagłuszany i manipulowany, a wszelkie autorytety można podważyć, bo nikt nie jest w stanie przewidzieć jaka wiedza i jakie umiejętności będą potrzebne nam za 25 lat. To, na czym powinien skupić się każdy młody człowiek, to 4K: krytyczne myślenie, kreatywność, komunikacja i kooperacja.


W wyniku twórczego procesu opartego na tym systemie, powstał kontrowersyjny spektakl „Hamlet no more”, który:
– jest krytyczny wobec „Hamleta” Williama Szekspira;
– uruchomia kreatywność i wolność młodych performerów;
– bada marginalną komunikatywność cielesną;
– skupia się na kooperacji, wielomiesięcznej pracy zespołowej podważającej autorytety, autorytarność i badającej granice wolności.


„Hamlet no more”

Wystąpili: Oliwia Białas, Daria Dudek, Marysia Fornalska, Ula Jagielska, Kacper Kalota, Michał Klin, Daria Mazippus, Zuzia Mikołajczyk, Mateusz Nguyen, Dawid Osiński, Paula Szewczyk, Paweł Zatorski

Reżyseria: Dawid Żakowski

Dramaturgia: Dawid Żakowski, Jakub Tomaszewski

Choreografia: Ewelina Sobieraj

Kostiumy: Khava Kawa Soldaeva, Alona Zozulia (konsultacje)

Światło: Maciej Tomaszewski

Dźwięk: Mateusz Śliwiński

Współpraca techniczna: Kamil Polański

Koordynacja: Karolina Dziełak-Żakowska, Marta Dja

Realizacja video: Gamid Ibadullayev, Klaudiusz Kazimierski-Adamski, Iza Strzelecka

Montaż video: Iza Strzelecka

Produkcja: Sochaczewskie Centrum Kultury, Stowarzyszenie Sztuka Nowa

Koprodukcja: Centrum Lubelska 30/32



More

Ułatwienia dostępu